Monday, February 17, 2020

Homily on my Mom's Funeral


Ours is not a story of a fatherless family. Our story is about a wife and a mother whose life reflects these words of Proverbs 31: 28-29: Her children rise up and call her blessed; her husband, too, praises her: “Many are the women of proven worth, but you have excelled them all.”

We, the six children of Mary Jane Yu Acevedo Rebaldo, call her blessed; this does not mean that she should be declared a saint. Rather, she is called blessed because she received God’s favor. The first favor she always prayed for is that her children remain one and united. What a curse for a mother to see her children fighting against each other? But a mother is called blessed when her children love one another. Why blessed? Well, in our oneness and unity, we are likened to a jigsaw puzzle that when we put ourselves together, people can see the image of our mother. But when we cannot connect to each other, when we are divided, there will be no reminder for people who our mother is.

Mommy believed that the greatest blessing a family can receive from God is the gift of priesthood. She believed that a priest can save all his family members both living and dead by praying and saying mass for them. This is the second favor mommy prayed for –to have a priest in the family.

She started hoping to receive this God’s favor through Nong Regnier ag Nong Boyet. Ro daywa nanging sakristan anay ni Msgr. Jose Iturralde ag nagasunod-sunod man si Nong Regnier kay Fr. Jeoffry Jimenez sa anang milisahan. Tag magasueod eon kunta si Nong Regnier sa seminaryo, ginhawiran imaw ni Mama ro nanay ni mommy. Hambae nana hay abu ro eaki sa mga unga ni mommy para magpari pero ipaiway guid ro kamagueangan hay imaw ro katimbang it ginikanan sa pagbantay it pamilya. Si mommy nagpasugot but she continued to ask for God’s gift of the priesthood para sa pamilya. Ro pangamuyo ni mommy istan lang ginpamatian it Dios. Si Nong Ruben nakaasawa it unga it Diakono (deacon) it Iglesia ni Kristo. Samtang si Nong Randy nakaasawa it gumankon it pari nga si Msgr. Mesina.

Mommy’s fantastic four hay ginbunyagan ag ginpangaeanan nga Anthony Regnier, Anthony Raymar, Ruben Anthony ag Randy Anthony. Ro andang ngaean hay gintuead ni mommy sa pinalangga na nga magueang nga si Atty. Anthony Acevedo ag sa anda nga santos nga sangay nga si San Antonio de Padua. Para sa kasayuran it tanan, si San Antonio de Padua hay patron it kada Martes. Si mommy nagtaliwan ku July 30, 2019 adlaw guid nga martes, ro adlaw nga gintaeana para kay San Antonio de Padua.

These fantastic four hay kon magtawag sa among ginikanan hay Nanay ag Tatay pero kami ni Neneng Myra, Mommy ag Papa mat-a. Si Neneng Myra hay sambilog eamang nga baye sa magmanghud. Pinakapalangga imaw ni papa. Palangga man imaw ni Mommy bangud imaw eamang ro ginhawiran ni mommy nga magpabilin kana sa baeay. Ro bilin ni Nanay, si Neneng Myra sa baeay. Dugang nga handum ni mommy hay ro unga ni Neneng Myra nga si Baby Jesus hay manging pari man.

Si mommy hay atat na atat, sabik na sabik, gigil na gigil, nga may magpari sa pamilya. Pero hambae na kang wa ako sa plano na nga magaabot sa anang kabuhi. Bangud una eon kuno ako sa anang tiyan, nangamuyo imaw nga mangin pari guid ako sa pag-ampo ni St. Jude Thaddeus. Ginbunyagan ako nga Jude Isidro, ro ngaean nga wa gaumpisa sa letrang R ag wa man eon it Anthony. Ginbunyagan man ako nga pari ro akon nga ninong, si Fr. Pabs Rentino. Kon ro mga inunga kato hay nagakabisar it “A-B-C”, ako mat-a hay ginapauman-uman nga maghambae “gapari ako”. Tag ginsampok ako sa dahi sang igkampod it dust pan nga himo sa lata nga Baguio Oil, imbes magbaeos ako, si mommy gahambae nga magpasensya bangud kon gapari ako hay ro pari kinahangean mapinasensyahon ag mapinatawaron. Tag gintuli ako, owa it inugpotos ro manugtuli ngani maong ro gingamit na kang. Abaw tag adlaw nga ginapaeos eon ro maong hay indi ana bangud nagadukot sa panit. Kasakit ag ngani gatinangis ako. Si mommy samtang amat amat na ginabadbad ro maong nagahambae kang, nano eot-a ra, di ka eon pwede mag-asawa kon mawra. Kato eon nagtanum sa akong isip nga gapari lang guid ako.

Bangud ako magapari, gintur-an ako ni mommy magpangamuyo. Palapangamuyo abi imaw eabi eon kon makabati imaw nga may mga namatyan, maduaw guid maw para mangamuyo. Nadumduman ko tag si papa hay masakiton sa ospital, adlaw-gabii kami gapangamuyo ag ako ro gapamatbat. Si Papa namatay hay grade 3 ako. Ro tatay ni Mommy namatay hay grade 3 si mommy. Si Papa namatay sa edad nga 47 ag si mommy kato hay 43. Si mommy namatay sa edad nga 77 ag ang edad kara hay 43. Like mother, like son guid kaming daywa.

Tag magasueod eon ako sa seminaryo, gindaea ako nanday Mommy, Mama ag Lola Mary kay Uncle Tony ag Aunty Taty para magpabulig sa galastusan sa sueod it 13 anyos sa seminaryo. Tag gahayskol ako sa seminaryo, masakiton ako. Ginhana ako nga paguwaon bangud abo eon ako nga absences. Ro ginhimo ni Mommy hay gindaea na si Ninang Liezel sa seminaryo para himoong ninong ko sa kumpirma si Fr. Vic Martelino. Si Fr. Vic hay rector kato sa seminaryo ag si Ninang Liezel ana nga sister. Ngani owa guid ako hasipa paguwa sa seminaryo hay ninong ko eon abi ro rector. Tag sa college eon ako hay si Fr. Alex Acevedo MeƱez man ro amon nanging rector. Kaistrikto guid kana ag ngani gaguwa eon lang ako sa seminaryo bangud indi ako katakod. Pagkasayud ni Fr. Alex nga maguwa ako hay ana ako minueay. Kahuya huya kuno ako nga manging unga ni Nang Jane na. Bilang kaeapit baeay ag igkampod, kilaea na si mommy nga maisog it boot ag wa gapaeagyo sa mga kabudlayan. Ano kuno ako agi nga sangkere nga problema hay maeagyo. Nachallenge ako. Gintapos ko ro college para pamatud-an kay Fr. Alex nga eaki guid ako. Nagpadayon ako sa Iloilo magtoon pero pag-abot it 1998, nag-eaong eon ako kay mommy nga indi eon ako magpari bangud nabudlayan ako. Ginpasueang eon gani ako kato ni Mama ag ni La Mary kanday Nong Regnier ag Nong Boyet sa Barotac Viejo. Pero owa ako kanda nagsunod pauli hay hambae ko kanda gusto ko lang taposon anay ro school year. Wa ako kasayod nga sa andang pagsueang kang nag-umpisa ro sigedas nga pagpinangamuyo ag sakripisyo ni mommy. Nakaabot imaw kon siin-siin sa pagpangamuyo ag maghaead it kandila ag itlog para eang ako magpari. Nakibot eang ro tanan nga ako paga-ordinahan sa pagkapari. Ako man gani nakibot. Si Fr. Kenn Estocado ro akon classmate halin sa kinder asta nagpari sayod na nga milagro kun bukon it himala nga ako magapari. Para kakon nadaea ni Mommy sa pangamuyo ro pagpari ko. Bago ako ordinahan hambae ko kana, “Mommy, nahadlok ako basi di ko kaya.” Ana eang ako ginsabat nga mangamuyo lang. Hambae na indi na ako pag-aywanan bisan ano matabo. Gintindugan guid ni mommy ro ana nga promisa kang hasta nga umabot ro adlaw nga gauli imaw pagkatapos na magklase hay tinama imaw it bola nga volleyball sa ueo ag tumumba imaw ag nalipong guid. Umpisa kato hay wa pahuway nga ginabalik balik imaw sa ospital sa pagpabueong. 

Ku July 28, ginbadlisan imaw ni Fr. Jesse Pandongon sa bulig ni Fr. Ike Temporaza nga taga Tangalan. Nadumduman ko nga si papa ginbadlisan kato ni Fr. Frederick Malacas sa bulig ni nang Nelfa Tungala nga taga Tangalan man. Ro Tangalan hay hometown ku amon nga tatay ag kon siin sanday Nong Regnier ag Nong Boyet nagserbisyo bilang Kabataang Barangay Chairman ag Kagawad. Sanday Nong Regnier ag Nong Boyet ro gintugyanan ni papa nga proteksyunan si mommy ag kami nga andang mga manghud.

Para sa kasayuran man it tanan, sanday Fr. Pandongon ag Msgr. Malacas hay nanging kibahan ko sa St. Jude Parish anay ag si St. Jude Thaddeus ro natuonan nga pinakapaborito nga santo ni mommy. Dugang pa kara, ro gamisa makaron hay si Msgr. Nestor Nalangan, igkampod ni mommy ag imaw guid ra ro nagturo kang maghiwat it primero ko nga misa cantada pagka-ordin. Sa primero ko nga misa cantada, soksok ko ro stola nga ginbasbasan ni Bishop Gabriel Reyes. Ro stola ngato hay makaron sa alima eon ni mommy. Indi Philippine Flag o Santo Rosario ro ginpadaea ko kana kundi ang stola. Mommy will not face God empty-handed but will bring my blessed stole with her to present it to God humbly saying: “Lord God, salamat may pari ako nga unga. I am blessed and now I have come to take my rest.” God will surely tell her this, “Mary Jane, many are the women of proven worth, but you have excelled them all. Come and rest with me. Amen.”



No comments: